Girls1st sweden Libresse initiative

Välkommen till Girls1st forum om kroppen! Hormonkaruseller, BH, finnar eller sportskryt - här gafflar ni om allt som hör tonårskropparna till. Alla tankar är bra, MEN läs våra husregler först!

• Författare
    Meddelande
  •  
  • Hej!

Jag är 12 år och har 75A i kupa. mina bröst värkar inte växa o har inte gjort på ett halv år. Mår extremt dåligt över det o tänker på det hela tiden. Vill ju liksom att dom ska växa o bli större nu haha.
    Har dock varit/är deprimerad, har inte varit i skolan på hela terminen. Slutade äta (märkte inte det själv dock) gick ner ganska mycket ett tag, men försöker verkligen äta så mycket som möjligt nu (kan inte äta för mycket utan att det känns som om jag ska spy) slutade träna gjorde jag också, men e verkligen inte otränad på något sett. Var vaken på natten o sov på dagen, men det gör jag inte längre.
    Kan det vara därför mina bröst ”slutat” växa. E ganska lång (165cm) o ganska smal. Alla tejer i min mammas släkt har stora bröst förutom hon. Min halv syrra har stora bröst o mycket former. Samma i pappas släkt. Så alla säger att jag kommer få stora bröst o kommer vara nöjd med min kropp, men det tror inte jag... Har sån jävla ångest o panik över detta, tror inte ni förstår asså. Ingen lyssnar heller på att jag mår sjukt dåligt över detta (tycker bah jag e sjukt tjatig) o säger jag e extremt snygg o hela den biten.

Men iallafall kommer mina bröst växa mer? Vill verkligen inte att dom ska vara så små. Växer liskom lite överallt men inte mina bröst då... Har verkligen sån ångest över detta så vet inte riktigt vart jag ska ta vägen längre...

Detta blev lite rörigt nu men hoppas ni förstår<3

Ha en bra dag<33
    04 jun, 2018, 16:47
  •  
  • Hallå whaaat? Har varit i exakt samma situation som du. Asså har också en halvsyster med mycket former och så med släkten och lika långa. Allt! Är 16 snart, och hjärtat. Jag har inte heller speciellt stora bröst (70b) men brösten växer tills du är vuxen och du är bara 12 år. Vet att det känns som hela världen just nu, men det löser sig. Jag lovar! Och man måste inte ha stora bröst för att vara sexig snygg eller fin!! Och det finns även massor av killar som gillar små bröst, men i vår ålder vågar de inte säga det då de själva är väldigt osäkra och försöker följa normen att gilla kurviga tjejer. Kram <3
    04 jun, 2018, 18:53
  •  
  • Det går aldrig att veta men att du ätit dåligt kan absolut påverka din pubertetsutveckling. Sen så har brösten ca 10 år kvar att växa om de vill. Inte många som har samma storlek när de är 12 som när de är 20+. 75A är mer lik i storlek med 70B än 70A om det känns bättre men annars så... Det lönar sig inte att stressa. Alls. Även om jag förstår att man kan stressa över saker, såklart men du har ett helt tonår framför dig och försök att vara stolt över din kropp :)
    05 jun, 2018, 17:14
  •  
  • Är i exakt samma situation. Är 13 och har 70/75A. Känns som att mina bröst aldrig växer och ja hatar de!!!
    05 jun, 2018, 18:01
  •  
  • Snälla ni är småbarn fortfarande, 12 och 13 år det är ingenting, ni har inte kommit in i puberteten ännu, ta det lugnt njut av att vara barn va fan
    12 jun, 2018, 23:30
  •  
  • Svårt att njuta av att vara barn när man ser ut som 14, o e inne i puberten? Finns dom som är väldigt tidiga med allt sånt, tänkt på det? tampongerforlife
    13 jun, 2018, 12:44
  •  

Du måste vara medlem i Girls1st för att kunna skriva kommentarer eller be om peppning. Logga in eller registrera dig!
När du är medlem kan du också dela med dig av dina berättelser och diskutera olika ämnen i forumet – och en massa annat!

Loading
Har du glömt ditt lösenord?
Det är lugnt! Skicka bara in ditt användarnamn eller din e-postadress så skickar vi dig dina inloggningsuppgifter.
Glöm inte att skriva din e-postadress (eller ditt användarnamn).
E-postadressen (eller användarnamnet) som du har angett verkar vara ogiltig
Ett e-postmeddelande med instruktioner har skickats till din e-postadress.
Det uppstod ett serverfel när du försökte skicka ett e-postmeddelande. Kontakta administratören.
Email eller användarnamn

Hej! Din webbläsare är lite mossig :-(
Uppdatera till någon av följande versioner så att du kan komma åt alla funktioner på Girls1st:
1.5
6.0
2.0
2.0

Sök
  • Söker... Loading

0 Inloggade tjejer
  Avbryt

Ta bort konto

Ditt Girls1st.se konto är borttaget.