Girls1st sweden Libresse initiative

Välkommen till Girls1st forum om kroppen! Hormonkaruseller, BH, finnar eller sportskryt - här gafflar ni om allt som hör tonårskropparna till. Alla tankar är bra, MEN läs våra husregler först!

• Författare
    Meddelande
  •  
  • Hej, jag är en tjej på 14 år och jag har använt toppar sen 6:an men jag vill börja med bh nu. Jag har inte stora bröst utan de är ganska små men jag är den enda i hela min skola som går i 8:an som inte har bh och jag känner mig lite utanför. Flera av mina tröjor som jag tycker om kan jag inte ha på grund av topparna då dom syns igenom eller på något annat sätt. Jag använder 3 toppar på en gång för att bröstvårtorna inte ska synas igenom. Jag skäms över det och skulle så gärna ha en bh men jag vågar bara inte fråga om en och det blir extra jobbigt då jag är väldigt blyg och hatar att prata om sånt. 
    Kan ni ge mig tips om hur jag ska våga fråga och svara snarast för att jag har bad snart och jag vill inte behöva byta om inne på toan.
    13 maj, 2018, 12:38
  •  
  • Jag vet att puberteten är en ganska osäker period då det hela tiden händer nya saker men allt som händer dig har på något sätt hänt med din mamma också. Du ska absolut inte behöva skämmas för saker du har på dig och det är inte hälsosam att ha 3 toppar samtidigt. Förstår att det kanske känns läskigt eller så, så mitt tips för dig är att antingen skicka ett enkelt sms till din mamma där du skriver att du behöver hitta en BH för att du inte känner dig bekväm i topp längre och jag lovar dig att hon kommer förstå och hon kommer nog inte heller göra en så stor grej av det eftersom hon förmodligen vet hur blyg du faktiskt är. Vad är det värsta som kan hända? När det väl är gjort lovar jag dig att det kommer kännas så mycket bättre och du kommer släppa det ganska snabbt. Är det lika svårt att säga till din mamma att du behöver nya byxor för det tror jag inte, kan förstå att det här med BH kanske känns lite mer privat än så men det är trots allt bara kläder, kläder som du ska känna dig bekväm i. Om du absolut inte vågar dock så kan du ju bara gå och köpa själv eller ta med en kompis, fast det är nog bättre att gå till en butik där du kan få hjälp att hitta rätt storlek för det kan vara lite svårt att förstå sig på när man precis ska börja. Och snälla nu skäms inte över detta. Det är helt normalt för din kropp att göra detta så acceptera den och sluta skämmas för något som mer än hälften av befolkningen gått igenom. Du klarar detta, lycka till!
    13 maj, 2018, 22:40
  •  
  • Tack Muuuu. Jag håller på att typ "förbereda" mig för att fråga eller något sånt men jag tror att jag bara kommer skicka ett sms när det inte är så mycket med skolan och kanske när hon är ledig så vi kan gå och köpa en direkt.
    15 maj, 2018, 17:25
  •  
  • Kommentaren är borttagen av författaren
  •  
  •  
  •  

Du måste vara medlem i Girls1st för att kunna skriva kommentarer eller be om peppning. Logga in eller registrera dig!
När du är medlem kan du också dela med dig av dina berättelser och diskutera olika ämnen i forumet – och en massa annat!

Loading
Har du glömt ditt lösenord?
Det är lugnt! Skicka bara in ditt användarnamn eller din e-postadress så skickar vi dig dina inloggningsuppgifter.
Glöm inte att skriva din e-postadress (eller ditt användarnamn).
E-postadressen (eller användarnamnet) som du har angett verkar vara ogiltig
Ett e-postmeddelande med instruktioner har skickats till din e-postadress.
Det uppstod ett serverfel när du försökte skicka ett e-postmeddelande. Kontakta administratören.
Email eller användarnamn

Hej! Din webbläsare är lite mossig :-(
Uppdatera till någon av följande versioner så att du kan komma åt alla funktioner på Girls1st:
1.5
6.0
2.0
2.0

Sök
  • Söker... Loading

0 Inloggade tjejer
  Avbryt

Ta bort konto

Ditt Girls1st.se konto är borttaget.