Girls1st sweden Libresse initiative

Välkommen till Girls1st forum om kärlek! Fjärilar i magen, rödgråtna ögon och vilda/brustna/lyckliga hjärtan - prata av er om det här. Alla känslor får lov att komma fram, MEN läs våra husregler först!

• Författare
    Meddelande
  •  
  • Hej!
    Började lära känna en kille sen ca. 1,5 år sen nör vi började gymnasiet som ja klickade direkt med. Vi har gemensamma nära vänner innanför och utanför skolan och typ varje dag, men efter ungefär 6 månade i februari när jag blivit bättre vän med honom började jag få en crush på honom vilket jag trodde skulle gå över, för det brukar crushar göra. En av mina närmsta kompisar frågar då om vi är kks, vilket ja skrattar bort lite halvt o nekar (då jag var oskuld, inte han dock). Crushen försvann inte så 5 månader senare under sommaren i juli konfronterar samma vän mig om jag gillar honom. Det är först då jag erkänner det för migsjälv, efter alla dessa månader. Vi bestämmer dock att inte göra nåt då han är en av mina närmsta vänner också som jag inte vill förlora och vi har samma skitnära kompiskrets. Var rädd att säga i fall det skulle bli stelt, dock är han inte en stel person utan väldigt öppen o lätt att prata med. 5 månader senare under jullovet visar det sig att en annan bästa vän börjat utveckla en crush för honom sen en månad tillbaka, vilket gör mig skitstressad. I o med att jag och crushen är skitnära o berättar allt har han sagt att han kanske kan bli intresserad av min bästis som har crushen. 

Det är riktigt illa, insåg under vinterlovet efter 11 månaders crush har jag utvecklat en förälselse som en av mina bästa vänner också gillar, OCH han verkar börja gilla denna bästis. När min bästis erkände sin crush på honom, erkände jag min några dar senare på fyllan (dock sa jag crush). Hon tror att det bara är en crush, vet inte att jag är kär utan tror att jag nyss erkännt det för migsjälv. 
    Vi snackade o vill inte bråka o tänkte båda ta avstånd från honom lite, vilket inte är så lätt för mig då det är min bästis också. Hon behöver bara sluta snapa med honom. 
    Sen blir det bli så att efter 1 vecka utan att träffa honom hänger vi hos mig i 5 dar, asså han brukar sova över hos vänner mycket o är kramgo och myser mycket med alla. Sista natten slutar det med att vi har sex, min första gång men inte hans. Vi sa att det inte skulle bli konstigt vilket det inte blev mellan oss, ingen av oss blev stela men det gör så ont när han fortfarande vill satsa på min bästis som har en crush på honom. Han vet inte om hennes crush på honom eller min förälskelse på honom. 

Min bästis med crushen, hon vet att ja låg med honom och jag berättar allt för henne, precis som honom. Hon vill inte såra mig för hon vet att jag gillat honom i 11 månader men han vill hellre bli tsm med henne, så jag är hindret. Det enda som stoppar de från att bli TILLSAMMANS är att min tjejkompis inte vågar säga att hon vill satsa på honom för att jag inte ska bli ledsen. Men han vill typ satsa på henne. VAD SKA JAG GÖRA? Gråter mig till söms när han inte sover över med mig men vi har ändå ingen chans pga att han inte gillar mig på d sättet o våra gemensamma kompisar. Min tjejkompis är bara bekant med honom så hon vill lära känna honom bättre. HJÄLP VAD SKA JAG GÖRA?
    09 jan, 2018, 22:10
  •  
  • Sjukt jobbig situation.... men berätta för honom hur du känner!!!! Seriöst, jag vet att det förstås är såååå jobbigt att erkänna sina känslor, och särskilt för någon man inte vill förlora som vän. Men tänk om han egentligen har ett intresse för dig? Tänk om han påstår sig vara intresserad av din vän för att se din reaktion? Han kanske inte heller våga erkänna sina känslor? Du kommer aldrig få veta om du inte tar reda på hur han känner. Hur sorgligt vore det inte om han ändå tillslut blir tillsammans med din vän eller någon annan, trots att ni båda kanske hade intresse för varandra? Och angående din vän, eftersom hon bara är bekant med honom och dessutom inte utvecklat känslor på samma sätt, lär hon förstå om du förklarar. Det är jättejobbigt att bara vara vän med någon man är kär i och alltid gå runt och undra. Fråga, få ett svar, och antingen blir det ni eller så får du chans att gå vidare! Och skulle han nu inte vara intresserad behöver inte er vänskap vara körd.
    Jag har erkänt mina känslor för en killkompis en gång, fick dissen och blev sjukt ledsen. Det blev lite stelt mellan oss men efterhand gick det över och vi kunde snacka som vanligt igen. :) give it a shot!
    10 jan, 2018, 16:38
  •  
  • Jag håller med ovanstående. Vem vet han kanske känner lite för dig även om du inte vet det. Jag hade en crush på en väldigt nära killkompis men jag vågade inte erkänna det själv men tillslut gjorde jag det. Ja sa inget till honom men en dag så frågade han vem min crush var (jag hade sagt på min story att jag hade en crush) och då sa jag som det var. Liksom kolla idag är vi tillsammans och vi har det väldigt bra ihop. Ge det en chans och säg som det är för det brukar också kännas bra att få det sagt.
    10 jan, 2018, 17:52
  •  
  • Tack så sjukt mycket för ert stöd! Har pratat med min vän med crushen igår om att jag inte är bekväm med om de skulle börja gå ut, och även hon vill inte riskera vår vänskap och sa att det inte är så viktigt utan bara en crush än så länge, så både hon och jag ska ta "avstånd" från honom. Jag ska inte vara så intim och ska snacka så att han är med om det också och hon ska ta avstånd, och hoppas att våra crushar går över. 
    Idag pratade jag med honom om min crush. Han känner inte samma för mig, men i stunden var det ändå skönt då han förstod situationen bättre och tyckte också att det skulle vara drygt och sjukt elakt att hålla på med min bästa vän om jag gillade honom och det är bäst så som jag och min tjejkompis bestämde igår. Dock från att han gick har jag fått gråtattacker o kännt en klump i magen. Det var inte alls ängar o regnbågar o lättnad som jag trodde jag skulle känna. Just nu är jag så känslomässigt instabil o vill bara typ bryta ihop varannan kvart. Men det här är i alla fall ett riktigt försök att försöka sluta gilla honom. Det som är skönt är att jag är väldigt bekväm med att prata med honom om allt, så det blir aldrig riktigt stelt. Det är i alla fall skönt att det är ute nu, förhoppningsvis blir det inte konstigt när vi ses i skolan om några timmar imorrn. 
    Tack och jag kanske uppdaterar om något inträffar :)
    11 jan, 2018, 20:47
  •  
  • Så lite så, bara kul att hjälpa. :) men åhhhh vad modig du är som vågade berätta för honom!!! Det är verkligen inte alla som vågar ta det steget ska jag säga dig. Och vilken tur att han verkade ta det hyfsat bra liksom, och agera moget och fortfarande vara vänner. Och att du känner dig jätteledsen nu är inte alls konstigt, snarare normalt enligt mig. När man får ett "nej" från den man gillar så dör ju de där hoppet man haft inom sig, och plötsligt står man där och undrar vad man nu ska ta sig till. Men vet du vad? Det går över! Jag lovar dig. Det kommer förmodligen vara lite kämpigt i början, kanske kommer du behöva ta lite avstånd från honom tills känslorna lugnat ner sig. Men en dag kommer du vakna upp och inse att du inte är hjärtekrossad mer. :) och en annan dag kommer du vakna upp och ha intresse för någon ny! Allt löser sig, kram på dig och lycka till imorgon <3
    11 jan, 2018, 21:24
  •  
  • Jag visste det, jag visste att du skulle klara det. Men olyckligtvis så kände han inte detsamma. Jag har varit med om det förut och jag vet hur det känns. Efter ett tag så faller känslorna bara längre och längre ned och tillslut har du tappat de helt. Han är en väldigt mogen kille som tog det så bra och att ni fortfarande kan vara vänner. Det kommer nya chanser och någon dag har du hittat den rätta.
    12 jan, 2018, 17:33
  •  

Du måste vara medlem i Girls1st för att kunna skriva kommentarer eller be om peppning. Logga in eller registrera dig!
När du är medlem kan du också dela med dig av dina berättelser och diskutera olika ämnen i forumet – och en massa annat!

Loading
Har du glömt ditt lösenord?
Det är lugnt! Skicka bara in ditt användarnamn eller din e-postadress så skickar vi dig dina inloggningsuppgifter.
Glöm inte att skriva din e-postadress (eller ditt användarnamn).
E-postadressen (eller användarnamnet) som du har angett verkar vara ogiltig
Ett e-postmeddelande med instruktioner har skickats till din e-postadress.
Det uppstod ett serverfel när du försökte skicka ett e-postmeddelande. Kontakta administratören.
Email eller användarnamn

Hej! Din webbläsare är lite mossig :-(
Uppdatera till någon av följande versioner så att du kan komma åt alla funktioner på Girls1st:
1.5
6.0
2.0
2.0

Sök
  • Söker... Loading

0 Inloggade tjejer
  Avbryt

Ta bort konto

Ditt Girls1st.se konto är borttaget.