Girls1st sweden Libresse initiative

Välkommen till Girls1st forum om kärlek! Fjärilar i magen, rödgråtna ögon och vilda/brustna/lyckliga hjärtan - prata av er om det här. Alla känslor får lov att komma fram, MEN läs våra husregler först!

• Författare
    Meddelande
  •  
  • Jag är osäker på min sexuella läggning! Jag har googlat på en del läggningar t.ex Hetrosexuell, Bisexuell, Pansexuell, asexuell, homosexuel osv. Den som passar in mest på mig är bisexuell, det vill säga att jag är attraherad av båda könen. Hur vet jag vilken läggning jag har? Jag vill inte gå runt och säga att jag är bisexuell om jag inte är det! Hur ska man berätta för familj och vänner? 
    Villen sexuell läggning har ni? Kan ni skriva lite om den? :) Tacksam för svar kram 13:årig tjej :)
    07 aug, 2018, 21:55
  •  
  • Det låter som du redan läst på en del om olika läggningar och så. Det finns väl inget sätt att veta exakt vilken läggning man har, vissa "vet" ju bara, medan andra utforskar mer och testar att orientera sig på olika sätt för att se vad som passar dem bäst. Det finns ju även olika romantiska läggningar (bi, pan, homo, aromantisk, pan etc), som kan fungera kompletterande med ev sexuell läggning. Jag tänker att varje "kategori" är ett spektrum som kan innehålla massa olika grejer, och att det är lite upp till en själv att definiera vad det betyder för just en själv. :) Om du t.ex. känner nu att det som passar bäst in på dig är bisexualitet, så är det klart du ska kunna berätta det för andra om du vill det! :) Om du sedan i framtiden skulle känna på ett annat sätt kan du ju alltid ändra dig! Sexualiteten behöver ju inte vara på ett sätt hela livet utan kan förändras.
    08 aug, 2018, 10:10
  •  
  • Du är bara 13 och måste inte vara säker på dina sexuella läggning. Många kommer inte på det förrän de är en bit in i tonåren. Stressa inte, och prova dig fram. Ibland ifrågasätter man sin sexuella läggning, det är helt normalt. Ställ lite frågor till dig själv, exempelvis om du hade kunnat ha ett sexuellt förhållande med båda kön eller bara ett av dem. Än är det nog ite tidigt att "komma ut" med vilken läggning du har. Vänta tills du är säker.
    Hoppas det går bra och känn somsagt ingen stress Kram
    19 aug, 2018, 13:03
  •  
  • Håller inte med ovanstående om att man måste "vara säker" för att komma ut. Det är ju just såna attityder som gör att folk känner att de behöver stanna kvar i garderoben. Kom ut bäst du vill, TS!
    20 aug, 2018, 12:45
  •  
  • Identifierar mig själv som homosexuell, men det är något som kan förändras i framtiden. Sexualitet är väldigt ”flytande” alltså att det kan ändra sig under livet och inte alltid är samma. Som ovanstående säger så finns det vissa som bara ”vet” vilken sexuell läggning de har och vissa är mer osäkra och vågar inte riktigt komma ut för familj och vänner för att de kanske har fel eller kommer ändra sig. Man får ändra sig, inget är hugget i sten och som sagt: ens sexualitet kan alltid ändras!
    Känner du dig bekväm med att identifiera dig som bisexuell så gör du det! Det är helt fritt och helt upp till dig och du FÅR ändra dig i framtiden om du känner att det inte längre känns rätt att kalla dig själv bisexuell. 
    Själv så kom jag ut för mina vänner först, för det kändes lättare för mig. Därefter kom jag ut för någon som ändå är familj men inte jättenära familj - min brors fästmö - för att liksom få en uppfattning om hur mina föräldrar och övrig familj skulle reagera. Sen så skrev jag en lapp till mina föräldrar där jag berättade, för var alldeles för nervös för att berätta det ansikte mot ansikte - inte för att jag inte visste ifall de skulle acceptera mig, för det visste jag att de skulle göra, utan för att det lätt blir så att folk blir lite ställda och inte genast vet hur de ska reagera eller svara när något sådant kommer ut utan förvarning. För mig gick det jättebra iallafall och känner du att du vill komma ut för din familj så bara kör på :)
    08 sep, 2018, 00:57
  •  
  • Jag känner såhär, det är 2018, man behöver inte ens komma ut löngre, det är ingen som längre förutsätter att du är heterosexuell och därför finns det ingen anledning att komma ut. Om du vill berätta om din sexuella läggning för familj och vänner, så absolut gör det, men du behöver inte göra det bara för att du inte är heterosexuell som normen sa att alla skulle vara innan. Jag hade bara tagit en pojkvän/flickvän och introducerat personen och sen låtit det vara, de kan ju själva klura ut läggningen efter det. Själv definierar jag mig som bisexuell, skulle dock kunna vara asexuell, känner att jag attraheras lika mycket/lite av båda könen. Jag vet att det låter klyschigt, men man blir ju inte kär i ett kön utan en mönnsika, och om man älskar någon för att hen har en penis eller vagina, så har man större problem, däremot kan man ju tända på kukar eller fittor, men när det gäller kärlek är det en viss skillnad. Det är ju en stor skillnad på kärlek och sex, man behöver inte ha några känslor alls för att ha sex med någon.
    Mitt tips är att prova dig fram, och man behöver inte ha någon sexuell läggning alls, det kan ju vara lite flytande. Hoppas mina åsikter hjälpte lite.
    Kram på dig.
    09 sep, 2018, 13:32
  •  

Du måste vara medlem i Girls1st för att kunna skriva kommentarer eller be om peppning. Logga in eller registrera dig!
När du är medlem kan du också dela med dig av dina berättelser och diskutera olika ämnen i forumet – och en massa annat!

Loading
Har du glömt ditt lösenord?
Det är lugnt! Skicka bara in ditt användarnamn eller din e-postadress så skickar vi dig dina inloggningsuppgifter.
Glöm inte att skriva din e-postadress (eller ditt användarnamn).
E-postadressen (eller användarnamnet) som du har angett verkar vara ogiltig
Ett e-postmeddelande med instruktioner har skickats till din e-postadress.
Det uppstod ett serverfel när du försökte skicka ett e-postmeddelande. Kontakta administratören.
Email eller användarnamn

Hej! Din webbläsare är lite mossig :-(
Uppdatera till någon av följande versioner så att du kan komma åt alla funktioner på Girls1st:
1.5
6.0
2.0
2.0

Sök
  • Söker... Loading

0 Inloggade tjejer
  Avbryt

Ta bort konto

Ditt Girls1st.se konto är borttaget.