Girls1st sweden Libresse initiative

Välkommen till Girls1st forum om kärlek! Fjärilar i magen, rödgråtna ögon och vilda/brustna/lyckliga hjärtan - prata av er om det här. Alla känslor får lov att komma fram, MEN läs våra husregler först!

• Författare
    Meddelande
  •  
  • Det var en kille som började i min parallellklass förra året och han verkar jätte schysst. I skolan har vi snackat fåtal gånger under lektioner, men han kollar hela tiden på mig när jag inte kollar på honom. När någon säger något roligt (eller om något konstigt händer) då kollar vi på varandra och skrattar åt det tillsammans? Han blir även lite röd när han ser mig. Han är jätteblyg så det är svårt för mig att veta om han tycker om mig eller inte. Jag har snapat honom dagar och gott nytt år men han svarade inte på någo. Om han skulle vara intresserad skulle han väl snapa tillbaka? Jag vet inte riktigt hur jag ska få kontakt med honom men jag skulle vilja bli vän med honom. Mina kompisar säger att han verkligen är intresserad av mig, men det känns inte alltid som det.
    06 jan, 2018, 17:47
  •  
  • När du sa allt det som händer i skolan så tänkte jag direkt att han nog gillar dig. Men när han inte snapade tillbaka så vet jag inte. Det kan vara så att han inte vågar för att han är blyg. Men fortsätt ändå ett tag till och kämpa. Fråga vad han gör och sånt så blir det nog lite mer kontakt snart ska du se.
    07 jan, 2018, 01:27
  •  
  • Tack så mycket för svaret!
    08 jan, 2018, 00:06
  •  
  • Jag har precis samma problem med en kille i min klass. Vi har gått i samma klass i två och halvt år nu och detta har pågått sen i somras. Försökte två gånger i våras att snapa men han svar inte. I sommras snapa vi dock lite, men sen va han på en fest och då sluta han svara. Sen blev det inget mer med det. Men den här killen beter sig likadant som denndu skriver om. Jag skulle gissa på att han har något slags intresse av dig, då han tittar på dig och är blyg omkring. Så det kan ju vara av blyghet han inte svara. 
    Ett tips till att ta kontakt är ju att börja med att bara säga hej när ni ses, om han nu är blyg och skulle tycka det är jobbigt att starta en koneversation. Sen kan du ta de till nästa steg och ställa en fråga om nått som rör skolan. Jag har märkt med killen i min klass har lättare att prata med mig om det bara är han och jag, som när vi går från bussen till skolan. Vilket jag tror beror på att hans kompisar då inte är i närheten. Kan ju vara samma med killen du skriver om. 
    Hoppas detta hjälpt nått. Ett sista tips, av erfarenhet kan du räkna med att det kan ta tid, så ha tålamod, om du nu är intresserad själv:)
    12 jan, 2018, 22:24
  •  
  • Kommentaren är borttagen av författaren
    14 jan, 2018, 13:30
  •  
  • Tack, väldigt bra tips! :) Ja samma här, det är lättare att prata med honom när vi är ensamma än när hans vänner är runt omkring. Det kan nog bero på att han är blyg och inte vill dra till sig uppmärksamhet. Men hoppas det också går bra för dig och killen!
    14 jan, 2018, 13:32
  •  

Du måste vara medlem i Girls1st för att kunna skriva kommentarer eller be om peppning. Logga in eller registrera dig!
När du är medlem kan du också dela med dig av dina berättelser och diskutera olika ämnen i forumet – och en massa annat!

Loading
Har du glömt ditt lösenord?
Det är lugnt! Skicka bara in ditt användarnamn eller din e-postadress så skickar vi dig dina inloggningsuppgifter.
Glöm inte att skriva din e-postadress (eller ditt användarnamn).
E-postadressen (eller användarnamnet) som du har angett verkar vara ogiltig
Ett e-postmeddelande med instruktioner har skickats till din e-postadress.
Det uppstod ett serverfel när du försökte skicka ett e-postmeddelande. Kontakta administratören.
Email eller användarnamn

Hej! Din webbläsare är lite mossig :-(
Uppdatera till någon av följande versioner så att du kan komma åt alla funktioner på Girls1st:
1.5
6.0
2.0
2.0

Sök
  • Söker... Loading

0 Inloggade tjejer
  Avbryt

Ta bort konto

Ditt Girls1st.se konto är borttaget.