HATAR MITT LIV - Girls1st
Girls1st sweden Libresse initiative

Välkommen till Girls1st forum om tjejsnack! Här kan ni prata om grejer som liksom inte passar in någon annanstans, men som ändå behövs pratas om. Högt och lågt är tanken, MEN läs våra husregler först!

• Författare
    Meddelande
  •  
  • Hej.
    Asså vill bara skriva av mig lite,
    Mår så himla dålig. Jag har i hela mitt liv varit väldigt blyg, men jag har alltid tänkt "men det blir bättre när jag är äldre. Men nu är jah snart 15 och är nog den blygaste människan i världen. Asså jag skojar inte.
    När jag var liten var jag mest blyg för folk jag inte kände Så bra, släkten och lärare å så. Men nu med tiden blir jag bara blygare och blygare. Har förlorat så många vänner jag älskat, dom dissade mig för sina nya vänner när vi började i en ny skola. Och nu har är mitt självförtroende på botten. Är t.o.m blyg för mina så kallade vänner.
    Jag har så svårt att delta i mina kompisars samtal för dom pratar bara om sina crush och sådant som jag inte vågat prata om. Asså jag är ju blyg för att ingen ska döma mig, hata mig för att jag säger fel saker, men istället blir det tvärt om Ingemar mina kompisar gillar mig för att jag är blyg och dom tycker att jag är tråkig.

Asså vet ej vart jag vill komma med denna tex.

Jag går iaf i 8 och jag börjar redan oroa mig för gymnasiet, har sådan stor ångenst över detta. Vill inte missa hela min tonårs tid pga denna jwl blyghet. Vill bara dö nu. Orkar serri inte mer snart. Ingen älskar mig ingen vill ha mig. Så Vfr leva? 😭
    08 feb, 2018, 17:17
  •  
  • Hej bästa du. Jag är Väldigt blyg och tyst men de har blivit bättre sen jag började i en ny skola . Jag har sex vänner ”bara” vi är tajta och liksom är bästa vänner . När kom till den skolan var jag själv som många andra i min skola . Jag tror att de kanske blir lättare för dig i gymnasiet när ingen känner ingen skulle jag gissa. Men du prata med en kurator på din skola eller ta upp de med en lärare. Vi har en bra lärare som kontaktade kuratorn på vår skola när han såg att hon mådde dåligt och var själv. De har inte blivit bättre vad jag vet men hon ser väl mer glad ut så tror att hon kanske mår bättre . Vi har försökt lära känna henne i 3 år och de gick inte men hon mår nog bättre nu nu tar killarna hand om henne . Jag tror att hon mådde sämre att hänga med oss och se hur extroverta vi var . Kan de vara så för dig oxå att du kanske ser dina andra ”kompisar” som är annourlunda att du kanske blir ledsen pga de. Du kan nog kolla med ungdomsmottagningen oxå. 
    DU SKA INTE HATA DITT LIV DE BLIR BÄTTRE LOVAR OCH DU SKA LEVA <33
    10 feb, 2018, 20:02
  •  
  • Du låter som min syster litegrann. I grundskolan så var hon också superduper blyg och vågade inte snacka med andra förutom hennes ända vän, hennes bästavän. Hon satt alltid hemma och gjorde typå ingenting med hennes liv. Men när hon började gymnasiet så var hon tvungen att lära känna nya människor och börja snacka och då har det blivit så mycket bättre för henne då hon har lärt känna många fler personer! Så våga snacka!!! Sen om du säger fel eller det blir konstigt så skitsamma! Jag vet att det är lättare sagt än vad det är i verkligheten men tyvärr så kan man inte vänta på att allt ska komma till en utan man måste kämpa och försöka. Man måste våga för att lyckas! Försök att snacka om något som du känner dig säker med att snacka om, det kanske kan kännas lättare. Du kanske kan snacka med en kurator på antingen din skola/ungdomsmottagningen eller någon vuxen. Varför skulle ta självmord bara flr detta?! Det kommer bli så mycket bättre, tro mig! <3
    11 feb, 2018, 21:27
  •  
  • Kommentaren är borttagen av administratören
    11 feb, 2018, 22:27
  •  
  • Hej! Det finns hjälp att få och du kan chatta med http://www.jourhavandekompis.se 
    http://www.nationellahjalplinjen.se 
    http://www.tjejjouren.se 
    http://www.livlinan.org/   Var rädd om dig! Varma hälsningar Libresse  
    11 feb, 2018, 22:27
  •  
  • Det är som är läsa en självbiografi om mig själv. Varenda detalj stämmer in på mig...
    18 feb, 2018, 17:29
  •  

Du måste vara medlem i Girls1st för att kunna skriva kommentarer eller be om peppning. Logga in eller registrera dig!
När du är medlem kan du också dela med dig av dina berättelser och diskutera olika ämnen i forumet – och en massa annat!

Loading
Har du glömt ditt lösenord?
Det är lugnt! Skicka bara in ditt användarnamn eller din e-postadress så skickar vi dig dina inloggningsuppgifter.
Glöm inte att skriva din e-postadress (eller ditt användarnamn).
E-postadressen (eller användarnamnet) som du har angett verkar vara ogiltig
Ett e-postmeddelande med instruktioner har skickats till din e-postadress.
Det uppstod ett serverfel när du försökte skicka ett e-postmeddelande. Kontakta administratören.
Email eller användarnamn

Hej! Din webbläsare är lite mossig :-(
Uppdatera till någon av följande versioner så att du kan komma åt alla funktioner på Girls1st:
1.5
6.0
2.0
2.0

Sök
  • Söker... Loading

Ta bort konto

Ditt Girls1st.se konto är borttaget.