Girls1st sweden Libresse initiative

Välkommen till Girls1st forum om mens! Sen, tidig, blodig, borta - här kan du prata, fråga och fundera på allt om mens. Alla tankar ska få höras, MEN läs våra husregler först!

• Författare
    Meddelande
  •  
  • Hej, jag är tretton år och jag har haft mens i mer än ett halvår nu. Jag är simmare och simmar 3 ggr i veckan. Jag tycker att tampong är så himla jobbigt och desutom läcker dom med jämna mellanrum (jag har inte längre en vit baddräckt om man säger så ;) hahah) Så jag har kollat lite på dethär med menskopp. Är det någon av er som har testat det, funkar det bra? för man kan bada med den va? Men man kan använda menskopp om man inte har haft sex va eller hur är det? Och om jag nu vill ha en hur ska jag fråga mamma?
    Hahah jag har 100 000 frågor! Tacksam för alla svar!
    20 nov, 2018, 21:44
  •  
  • Hallå!
    Jag har testat menskopp några gånger och vill gärna tycka om det men tror inte riktigt att jag har inte helt fått in tekniken än. Tycker det är lite klurigt att få ut den och den läcker lite ibland. Hur den funkar är dock väldigt individuellt så jag skulle absolut säga att det är värt att testa! Japp den går att bada med och en måste inte ha haft sex. Det brukar finnas två storlekar, en för de som fött barn vaginalt och en för de som inte fött barn/gjort kejsarsnitt. Du kan ju köpa en utan att berätta för din mamma om du inte är bekväm med det, annars kan du ju bara säga att du skulle vilja testa att använda en menskopp för att du tror att det skulle vara bättre när du simmar :) Hoppas det löser sig!
    23 nov, 2018, 20:50
  •  
  • Det finns någonting som heter "naturtampong" som är som en slags "svamp" (alltså som tvättsvamp, ej sån växt HAHA), som man sätter in som en tampong och som är som en "flergångstampong", dvs man kan tvätta den och använda flera gånger. :) Och går att bada med! Finns i olika storlekar osv. Om det låter intressant kan du ju testa. :) Tycker du fått bra svar gällande menskopp redan. :)
    24 nov, 2018, 15:56
  •  

Du måste vara medlem i Girls1st för att kunna skriva kommentarer eller be om peppning. Logga in eller registrera dig!
När du är medlem kan du också dela med dig av dina berättelser och diskutera olika ämnen i forumet – och en massa annat!

Loading
Har du glömt ditt lösenord?
Det är lugnt! Skicka bara in ditt användarnamn eller din e-postadress så skickar vi dig dina inloggningsuppgifter.
Glöm inte att skriva din e-postadress (eller ditt användarnamn).
E-postadressen (eller användarnamnet) som du har angett verkar vara ogiltig
Ett e-postmeddelande med instruktioner har skickats till din e-postadress.
Det uppstod ett serverfel när du försökte skicka ett e-postmeddelande. Kontakta administratören.
Email eller användarnamn

Hej! Din webbläsare är lite mossig :-(
Uppdatera till någon av följande versioner så att du kan komma åt alla funktioner på Girls1st:
1.5
6.0
2.0
2.0

Sök
  • Söker... Loading

0 Inloggade tjejer
  Avbryt

Ta bort konto

Ditt Girls1st.se konto är borttaget.