Girls1st sweden Libresse initiative

Välkommen till Girls1st forum om partaj! Outfits, chips, låtlista eller danssteg - här kan ni gaffla om party å sånt. Typ allt snack är bra snack, MEN läs våra husregler först!

• Författare
    Meddelande
  •  
  • Tjena, är en 14 årig tjej som precis börjat åttan. 
    Jag och min bästa kompis brukar hänga med ett par killar som är ett år äldre en oss, och de har börjat få tag på alkohol som de dricker när vi kommer hem till dem. Jag vill inte ljuga för mina föräldrar men jag vill samtidigt inte att de ska få reda på att jag smakat på drickan de har. 
    Å min kompis ska ha fest snart och massa alkohol ska vara där, jag är bjuden. MEN om jag åker tid får jag absolut inte dricka något för då kommer mina föräldrar flippa ur. 
    Åhh SNÄLLA SNÄLLA hjälp mig har sån ångest inför detta, ska jag gå på festen och INTE dricka eller ska jag stanna hemma?
    för jag vill verkligen inte missa festen, men mina föräldrar vill inte att jag ska dricka vilket jag förstår
    16 okt, 2018, 20:36
  •  
  • Gå på festen utan att dricka då? Om du inte vill dricka behöver du ju inte? Går utmärkt att festa nykter :)
    16 okt, 2018, 22:32
  •  
  • Tycker du tänker kring detta på ett bra sätt. Huruvida du ska gå på kompisens fest eller inte är ju upp till dig. Om du vill gå dit kan du ju ta med egen alkoholfri dricka (typ läsk, alkoholfri cider, juice eller vad du nu gillar). Det är klart det går att festa nykter, så länge man tycker festen i sig är rolig och är okej med att andra ev är alkoholpåverkade.
    -
    Om däremot festen enbart kommer gå ut på att alla som dricker ska dricka så mycket som möjligt och bli fulla och odrägliga kanske det inte är jättekul att vara där som nykter. Nu vet jag ju inte vilket förhållande de du umgås med har till alkohol, men min bild är att många som dricker (för att bli fulla) sällan gör det på ett 'bra' och 'säkert' sätt, utan dricker för mycket och för snabbt och snear ur pga det. Om de däremot går runt och smuttar på en cider hela kvällen kanske det är en annan sak, och då kan man förmodligen ändå befinna sig på samma "nivå" som dem, rent socialt/emotionellt.
    17 okt, 2018, 08:50
  •  

Du måste vara medlem i Girls1st för att kunna skriva kommentarer eller be om peppning. Logga in eller registrera dig!
När du är medlem kan du också dela med dig av dina berättelser och diskutera olika ämnen i forumet – och en massa annat!

Loading
Har du glömt ditt lösenord?
Det är lugnt! Skicka bara in ditt användarnamn eller din e-postadress så skickar vi dig dina inloggningsuppgifter.
Glöm inte att skriva din e-postadress (eller ditt användarnamn).
E-postadressen (eller användarnamnet) som du har angett verkar vara ogiltig
Ett e-postmeddelande med instruktioner har skickats till din e-postadress.
Det uppstod ett serverfel när du försökte skicka ett e-postmeddelande. Kontakta administratören.
Email eller användarnamn

Hej! Din webbläsare är lite mossig :-(
Uppdatera till någon av följande versioner så att du kan komma åt alla funktioner på Girls1st:
1.5
6.0
2.0
2.0

Sök
  • Söker... Loading

0 Inloggade tjejer
  Avbryt

Ta bort konto

Ditt Girls1st.se konto är borttaget.